Bjuder på dagens Arne Hegerforsare: Öster grep sista HALMstrået mot HALMstad
Helt ärligt, hade vi inte vunnit idag samtidigt som två av våra bottenkonkurrenter förlorade så hade det varit rejält kört. Och diskussionen vi haft enbart handlat om vilka spelare vi ska ha kvar i Division 1. Tänk så det kan bli.
En laginsats vi inte sett maken till sen GAIS, och glädjande nog bättre spel än då också. HBK var bra mycket bättre.
Nu bäste herr Velic vill jag att du tänker till ordentligt och ta gärna herr Björklund till hjälp när du analyserar följande påståenden:
1. Andreasson före Drott. Den sistnämnda är överflödig i Sheriffens närvaro, du spelar bara honom när Sheriffen inte kan spela, capisch?
2. Såg du hur mycket Silverholt växte när Vall kom in? Jag tror fanimig att han växte flera meter. Silverholt/Helg-kombon är inte optimal. Silverholt/Vall blev Samba-Putte/Mattsson.
3. Kan du hitta på ett sätt att få in både Vall och Helg från start? Helg är ju bra framåt noll koll bakåt. Ska Pavic vara inhoppare?
4. På tal om inhoppare, det är platsen för Johannesson. Jo, Dragan är inte seriens snabbaste anfallare. Men han har fem jävla rävar bakom varje öra, suger fast bollen och ger oss mer tryck + några fler chanser i varje anfall. Snart målar han, sanna mina ord.
5. Jag vet inte om SMPs "sno frågor till Velic från forumet och skapa en artikel snabbt/billigt" hjälpte, men fan vet om du inte fick dig några rätt utmanande sanningar serverade. Rätt byten i rätt tid, även om det är rätt bra att spara en gubbe till slutminutrarna. Var stackars Pavic fick krafter ifrån i slutet vet jag inte, men det gick ju den här gången...