@Memory Man sa:
@Peter
@Ozze sa:
Silverholt hade väl inte spelat ytterback innan han kom till Öster? I så fall bör väl Velic ha ännu ett skäl, utöver snart två säsonger av urusla prestationer, att plocka bort honom.
Ur SportExpressen i mars 2017:
”En stor anledning till att Oliver Silverholt nu väljer spel i Varberg är, enligt KvP:s uppgifter, att klubben kommer satsa på honom i hans naturliga roll som central mittfältare. De senaste säsongerna, inklusive de sista åren i Halmstads BK, har Silverholt mest fått spela ytterback. En roll som också tog honom till U21-landslaget.
– Jag känner att jag inte är någon ytterback i grunden. Mina kvaliteter kommer inte fram som ytterback om jag ska vara ärlig, sa Silverholt i februari.”
No shit. ;)
Har tjatat om att Öster borde testa Silverholt på mitten sedan jag såg Frej borta - förra säsongen. :s Redan då saknade vi ett spelande mittfält. :# Men Silverholt ska spela back han. Och Drott ska balansera han. Och bolluslingen ska slicka kant. ;)
Och så här sa Oliver i april när han skulle vara mittback mot Norrby:
”Mittbackar har ofta ganska resliga figurer och är starka i luftrummet något som Oliver Silverholt, med sina 176 centimeter, inte ser som en av sina starkaste egenskaper.
– Det gick bra när jag spelade mot ungdomslag men då mötte jag inte Dragan Kapcevic-typer som är typ åtta meter långa, säger Oliver Silverholt skämtsamt.
Mot Norrby förväntar sig Öster ett stort och starkt lag som kommer att försöka använda sig av sin fysik i spelet. I just det spelet tror Oliver Silverholt att han kommer att få det tufft.
– Det passar inte mig perfekt. Vi kommer att få hjälp av Jonathan Drott som får falla ner och hjälpa till i duellspelet och sen får även Filip Öhrnblom sköta mycket, så ligger jag bakom, säger han.
Han hoppas att hans karriär som mittback inte ska bli allt för långvarig”