@Bissan sa:
@Redarmy88 sa:
@Bissan sa:
Jag måste säga att jag gillar att Velic satsar på kontinuitet. Tror det är jätteviktigt då laget tidigare under säsongen ändrats inför varje match. Sen instämmer jag i mångas synpunkter om att spelare som Örnblom, Vall och kanske Ljungberg borde ingå i startelvan på bekostnad av Månz, Silverholt och Drott. Men att nu börja ändra tror jag kan skada dynamiken än mer.
Den typen av kontinuiteten kommer kosta oss en plats i superettan. Det handlar om att bäst för stunden ska spela punkt slut. Vågar han inte ta ut den bästa truppen så är han inte rätt man tyvärr.
De återstående omgångarna kommer vara avgörande för vår förening under en väldigt lång tid.
Bäst lag för stunden ska spela. Det behöver inte nödvändigtvis betyda bäst individuell spelare. Och i ”bäst lag” är kontinuitet en faktor.
Just precis så. Och hade den typen av kontinuitet varit en nyckelfaktor så hade vi inte behövt panikvärva 3 spelare. Den största kontinuiteten i vårat lag är att backlinjen kommer att bjuda motståndarna på lägen.
Att Örnblom ska vara på bänken till förmån av trötta spelare i öster som spelat ner oss en division x antal gånger är en kontinuitet vi borde satsa på.
För att ens tala om att ha vall på bänken till förmån av superettan sämsta vänsterback.