@xonitex sa:
@Slangen sa:
@xonitex sa:
@Slangen sa:
Många gnäller på Robin i dagens match. Visst, han håller på att göra bort sig grovt två gånger. Men Robin är svag på fötterna, vi vet det, motståndarna vet det och medspelarna vet och bör undvika att sätta honom i de situationerna. Men faktum är också att med Robin tillbaka håller vi nollan för första gången sedan i början av maj. En tillfällighet? Knappast, Robin har hållit nollan var tredje Superettanmatch i sin långa karriär, vilket förmodligen är rätt unikt.
Minns räddningen på Beqajs skott i första halvlek. Mängder av superettanmålvakter hade släppt in det utan att lastas för det, det var ett fint avslut. Men Robin räddar och matchen slutar oavgjort. Det är grejen med Robin, han gör missar, men tar också det lilla extra.
Hade Robin stått hela säsongen hade vi garanterat fått se en eller två grova tavlor. Men jag är precis lika säker på att vi hade haft fler poäng totalt sett än vi har nu. Därför ska Robin enligt mig fortsätta i mål.
Förstår inte besattheten av Robin Malmkvist på detta forum. Jag skiter vem som står i mål, för det är inte målvakterna som är problemet oavsett! Jag tycker det var märkligt att byta målvakt, det är inte direkt så att det gör någon skillnad. Robin är en bra linjemålvakt men annars svajig, det såg vi idag. Men tycker man det är målvaktens viktigaste egenskap så kör på det.
Det är ingen besatthet. Jag konstaterar bara att Robin ofta håller nollan, idag exempelvis, vilket borde vara ganska viktigt när man bedömer en målvakt. Att kritisera Robin för att han håller nollan ”på fel sätt” är som att hylla Järdler för att han har kostym...
Jag har inte kritiserat Robin. Bara fascinerad över att du med flera ropat efter Robin i typ 15 omgångar, som om det är lösningen. Konstigt att han inte spelar i PL eftersom han håller nollan i var tredje match.
Jag tror inte jag ”har ropar på Robin” en enda gång den här säsongen. Men åter igen, jag konstanterar två faktum:
1) Han gör grova tavlor med jämna mellanrum.
2) han håller nollan ofta i superettan (han hade troligen inte gjort det i pl eller ens i allsvenskan, men nu spelar vi som bekant inte där..)
En säsong som denna hade vi mått bra av att hålla nollan oftare, även om det skett på bekostnad av en eller två tavlor, det är min poäng.