@Ingemar sa:
@Peter
Gamla sumpiga Påskberget bjuder nog på en mossigare och skönare matta (även om Tyler Hughes tyvärr fick sitt ena ben avsparkat av gamle Kalmarspelaren Daniel Mobaeck där 2005 då Öster tog ännu en seger på den arenan i en träningsmatch mot Elfsborg, 2-1-seger trots att en bulgarisk provspelare inte alls imponerade i Östertröjan).
En som imponerar däremot är herr Hansen själv. Hur är det ens mänskligt att komma ihåg träningsmatcher för snart 15 år sedan.
Respekt! Hatten av!
Nä, det skulle nog varit en savant till det.
Har mycket kortfattad statistik över alla Östermatcher jag sett på plats. Och denna såg jag.
Sedan glömmer man inte ett benbrott i första taget. Hughes -05 var det andra jag sett och hört efter det ännu ljudligare som olycksfågeln Jocke K råkade ut för hemma mot Brage 2002 då Anto Susak kom och 4-0-vann med sitt nya lag. Några minns säkert att Jocke senare skulle lämna Öster för Gefle och då packade sin grejer när hunden välte en spegel vars skärvor flög runt varav en skar av husses hälsena. Jocke kom väl aldrig riktigt åter från den skadan även om han spelade en del i Gefle.