@jojolaget sa:
Laget som professor Järdler byggt saknar helt karaktär och ryggrad, ingen av de spelare han tagit hit kan bära, styra eller väcka laget i motgång. Den siste vi hade med de egenskaperna var Shaze visade med kroppspråk och spel att han vägrade förlora. Idag är det bara aliasspelare kvar (JP frånsett).
Att sen låta Velic ta över med ungefär samma spel och taktik ser ut att vara grovt fel.
Man undrar också, varför spelas samma trötta spelare match efter match utan att prestera? Varför tillåts inte undomar från tex U19 visa upp sig när de gamla med utgående kontrakt inte bidrar ett skit, utan bara drömmer sig bortom kontraktstidens slut. Deras prestationer hade aldrig varit sämre och inställningen ljusår bättre.
Även om Velic avslutar säsongen som huvudtränare ser jag ändå Järdler dom ytterst ansvarig för situationen klubben befinner sig i. Han kunde värvat anfallsspets, men icke. Han kunde värvat en ersättare till Helg när han var skadad, men icke. Han kunde värvat ihop ett riktigt mittlås i försvaret när Mario skulle sluta, men icke.
Istället får vi in en spelare från Blomstermåla som är talangfull men inte spelat knappt nånting i A-lag, en Elfsborgstalang som aldrig blommat och kommer direkt från skada osv osv.
Ja när man sammanfattar på det sättet du gjort så är järdler ytterst ansvarig. Däremot undrar jag vilken budget järdler egentligen haft till att värva spelare. För det känns som att vi från ingenstans plötsligt kunde få in 3 klasspelare i slutet av säsongen, dock en panikåtgärd. Att sedan låta järdler gå när han själv valde vilka spelare som skulle komma hit är, om möjligt, en katastrofal åtgärd.
Alternativ ett måate ju ha varit ett låta järdler gå i sommar och ersätta honom med en annan tränare.
Alternativ två att låta honom ta in de spelare han ville och låta honom få vara kvar.
Men att köra någonting mittemellan och låta velic ta över järdlers "lag" som han varit högst delaktig i har ju visat sig vara en ännu större katastrof.
Vi går ju förfan mina på mina på Mina. Det tar ju aldrig slut. Det ena beslutet Blir värre än det andra. Vi gör aldrig något helhjärtat och jag som hela tiden efterfrågat kontinuitet börjar inse att vi aldrig kommer få det i Östers IF.
Och folk verkar någonstans köpa att vi är ett mediokert lag som bör ligga någonstans mellan division 1 och superettan.
Jag tror precis som flera andra att vår väg är otroligt lång tillbaka.
Publikmässigt kommer det att ta många år innan vi får tillbaka folk på arenan tyvärr.
Efter säsongen hoppas jag att ingen i ledarstaben är kvar och att vi får in en ny tränare som väljer sin egna assisterande.
Styrelsen är högst ansvarig för årets resultat och panikåtgärder.