@per gustafsson sa:
@fåtöljsupporter a.k.a. fr sa:
Är det skillnaden på att ta in en rutinerad tränare och ett oprövat kort vi ser mellan öster och bp? Eller är det bp och dess dödsryckningar......
Helt klart har vår styrelse skjutit sig i foten med agerandet under sommaren. Synd om velic, synd om föreningen, synd om alla de som blir lidande för att klubben troligen inte kan hålla sig kvar i elitfotbollen,
Styrelsen gjorde bort sig när Jädler anställdes. Hon var helt fel för oss. Sen väntade vi allt för länge innan vi agerade. Hon borde sparkas redan efter förra säsongen, den gången räddades han av dragan. När vi väl bytte tränare var det för sent.
Om det var för sent eller inte vet vi inte än. Att BP vann första matchen med ny tränare var inte oväntat, det gjorde GAIS tidigare under säsongen, det gjorde (nästan) vi också (vann andra matchen istället) och det gjorde BP nu. Avgörande blir hur BP presterar framöver nu. I vår match mot GAIS spelade vi bra, vann klart rättvist och det var säkerligen fler än jag som trodde att vändningen på allvar skulle komma med ny tränare och mer aggressivt spel. Tyvärr blev det inte så då. Nu finns inte många chanser kvar, Dalkurd känns mer och mer som vinna eller försvinna, men hoppet kommer jag ha kvar till dess att det även i teorin är helt kört.
Att styrelsen - med facit i hand - gjorde fel som inte förlängde med Askebrand får nog anses helt klart. Dock fanns en framtidstro och ambition med Järdler och Järdlers tidigare resultat var imponerande. Det hade i princip lika gärna kunnat fortsätta positivt för Järdler och att han sen, likt Roar, fått sin dipp i nästa klubb istället. Nu blev det inte så, ekonomin tillät ingen annan lösning än Velic/KGB och vi är i den sits vi är i.
Men jag vidhåller att vi har spelarmaterial för i vart fall en topp-6 placering. Jag tycker att vi även spelmässigt har visat det i matcher mot topplagen (som mot Brage borta där vi var bra fram tills 1-2 och mot J-Södra nu senast). Nu gäller det för alla spelare att ta på sig de rejäla blåställen, visa att de krigar till sin död för märket på bröstet och är beredda att offra fötter/ben/knän/händer/näsor/huvud i varenda duell i de båda straffområdena. Då ska vi fan-ta-mig kunna lösa den fruktansvärda sits vi satt oss i.