@Redarmy88 sa:
@per gustafsson sa:
@Redarmy88 sa:
Jag vill gärna se winqvist och denis som assisterande. Är inte helt främmande för att ge velic huvudansvaret heller. Han har gjort en bragd som ingen kunde vänta sig.
Viktigast tror jag är att föreningen hittar en sportslig riktning och sen skaffar en tränare som passar in. Att hålla på att byta spelsystem hela tiden är uppenbarligen en sjukt dålig idé.
Jag vill att vi gör en långsiktig satsning där målet är att vara ett topplag i allsvenskan. För det kommer vi behöva en egen spelidé där vi spelar fotboll. Att försöka spela en kämparfotboll kommer inte räcka för att hålla oss kvar i allsvenskan. Tänk långsiktigt och ta in tränare därefter. Om nu velic är den rätta mannen för jobbet låt så vara men tro på något. Annars sitter en tränare i regel aldrig mer än 2-3 år hos oss.
Jag är så trött på snacket om långsiktighet och egen spelidé. Varje gång Öster pratar i de termerna så går det åt h-vette.
Robledo i Mjällby sa något klokt efter matchen mot Öster:
"Redan innan säsongen bestämde vi oss för att spela väldigt fysiskt och samtidigt springa massor under matcherna. Det ger resultat i superettan. Öster spelade en helt annan fotboll under vårsäsongen. Därför är laget illa ute nu medan vi har chans på uppflyttning till allsvenskan."
Det absolut viktigaste i Superettan är bra fysik och att kämpa i 90 minuter, precis som Öster gjort i slutet. Det ger resultat, inte någon slags våt Nacka-i-Bajen-dröm om klacksparkar. Självklart ska laget domineras av passningsskickliga spelare, men att låsa sig vid en spelidé som ska andas vacker fotboll... Nej. Inte med den organisation och styrelse Öster har idag. Det kräver mycket mer än de är kapabla att skapa. Med en ny intelligent styrelse, en dokumenterat smart sportchef och en huvudtränare av kaliber - kanske. Annars tror jag absolut mer på fysisk fotboll och smarta värningar av typ det bästa div 1 och delar av Superettan har att erbjuda - OCH att anpassa spelet efter spelarna, inte tvärtom.