@xonitex sa:
Vad är omodernt med hans ledarstil? Att han kommer från Balkan eller? Skönt med en person som kan ta bladet ur mun och har en annan mentalitet kan jag i alla fall tycka.
Vad gäller byten är han bättre än sina föregångare.
Vad gäller att få ut max av spelartruppen är svårdefinierat. Hur bra är vår trupp då, egentligen?
Nyförvärv. Detta måste läggas på föreningen som helhet och inte tränaren. Tränaren coachar laget till sin huvudsakliga uppgift. Dvs vi behöver i så fall en sportchef.
Yngre spelare. Asså, detta är ett återkommande ämne i såväl Öster som för alla elitlag att man satsar på sina yngre spelare för lite. Så vitt jag vet har Velic flyttat upp både Zahirovic och Adolfsson redan.
Glöm inte att Velic inte varit huvudtränare särskilt länge.. Det känns som att några har svårt för honom men mest av personliga skäl, eller något.. Ungefär som när han var spelare, han var en av Östers bästa spelare 2012-2016, men fick sällan kredd, snarare motsatsen.
Veni Vidi Velic!
En omodern ledarstil gör att en spelares utveckling avstannar. Det vill säga att du ironiserar över det faktumet att han är från Balkan förstår jag när vi vann förra matchen. Men. Den svenska ledarstilen 2020 är inte sån. Möjligtvis 1950. Jag tror alla vi som har haft skrikiga, dominanta chefer förstår hur mycket det försämrar sin egna utveckling.
Ett bra ledarskap ställer krav, det är jag den förste att skriva på. Det jag skarpt ogillar är att det accepteras som en ledarstil inom fotbollen. Inte ett Österproblem utan ett idrottsproblem.
Resten anser jag vi redan har avhandlat. Frågan om Velics vara lär komma upp igen om några matcher. Tills dess. Haj.