@per gustafsson sa:
@Plantagenparkeringen sa:
@McA sa:
@Calle01 sa:
@McA sa:
Fan vad Nice! Lösningen för att gå upp i Allsvenskan och vidare är bara att KGB tar över. Dumt att det inte har gjorts tidigare bara... Pålle och Eklund i startelvan också...
Problemen i föreningen är lite större än så. Kortsiktigheten som skapar kaos och går runt i loop är bara ett av många fundamentala problem.
Östers IF går inte upp i år, mittenplacering är det bästa. Meningslöst att sparka Velic nu, ta det poäng som behövs och köp tid till att ta genomtänkta beslut för nästa säsong.
Det finns tyvärr en granne med isbana som raskt tagit tre guld. Samtidigt som rödblått åkt jojo mellan div 1 och Superettan. Även om det tar emot så borde ansvariga i Öster boka ett studiebesök i VIDA för att få en liten del av framgångsreceptet. Om de är välkomna iofs. Annars är nog Jens M mitt sista hopp att något förändras... på riktigt.
Det ligger en del i det du säger. Men jag tycker det är felaktigt att påstå att mycket är fel i föreningen. Jag tror att det är att ge en felaktig bild. Min syn är att fantastiskt mycket går år rätt håll. Att Jens kommit in är ett exempel, att ekonomin går åt rätt håll är ett annat. Kan du ge exempel på fundamentala problem Öster har? Annars är jag en av dem, likt dig, som inte tycker vi ska sparka Velic. Av de anledningar du nämner ovan.
Mkt är kanske på rätt väg med olika delar men det märks inte på resultaten
De senaste 29 åren är inte framgångsrika för att vara snäll... alla framgångar har följts av en motgång.
Jag menar att egna Rödblå spelare inte har präglat startelvorna. Mkt värvningar utifrån har kostat väldigt mkt pengar. De känns som att det ställs högre krav på en egen spelare än en utifrån. En spelare kan få starta på topp x antal matcher utan framgång men en egen spelare får 30 min.
Jag menar att relationen med staden Växjö är svag och att föreningen inte bygger relationer som behövs för långsiktig framgång på och utanför planen. EF har stärkts med Myrans inträde men jag vill hävda att Öster inte gjort mkt i den relationen heller. EF villkorslösa kärlek har byggt upp klacken.
Att gå på en seriematch idag jämfört med 20 år sen skiljer sig mikroskopiskt lite. Det är samma matcharrangemang, samma korv men färre människor.
Det saknas väl resurser med för få anställda men nåt annorlunda kan man väl kräva...
Förstår att många kan bli provocerade av ovanstående men jag känner att allt står still. Har sett samma match på repeat, handbromsen är konstant i och ketchupen är slut i kiosken... Att få stryk mot Värnamo gör mig inte ens upprörd längre. Det känns mer väntat än oväntat...
Ledsen för opeppt och långt inlägg med är så jäkla trött på att...
Du har helt rätt. Det behövs mer show. Mer entreprenör och mindre förvaltande.
Det ska vara elektriskt att gå på match. Ett lag som vågar. En publik som sjunger med i napoli 87. En arenaupplevelse. Ett levande socialt medium under hela året. Hajp. Engagemang. Kan fortsätta i evighet. Jag tror på riktigt att det finns division 6 lag som slår oss i ovan för närvarande. EF kan vara superengagerade men så länge ledning/tränare och kontor är trötta blir det ingen utväxling.
Det är upp till oss medlemmar att fixa detta. Är du inte nöjd så erbjud din hjälp. Sen har jag svårt att se att något annat än fotbollen ska vara i fokus. Jag är ganska övertygad om att publik och stämning kommer när vi blir ett lag som vinner våra hemmamatcher. Lätt att jämföra med hockey men det är något annat. De gånger jag varit på hockey s tycker jag det är typ samma som fotboll. Skillnaden är att publiken klappar händerna när Mora träsk spelas.
Är det enbart upp till medlemmarna och noll % upp till Öster menar du? Känns som att man omyndigförklarar föreningen isf.
Öster är väl de som främst ska vara drivande till att vilja dra in så mkt pengar som möjligt vid varje hemmamatch?
Om framgångar dröjer ytterligare 10 år? Är det bara att fortsätta traggla på i samma hjulspår isf... känns lite omuntert.
För att återkoppla till tråden så har Öster svajat oavsett tränare. Velic har absolut brister men det har avverkats många tränare pga "gräsetärgrönare-förhoppningar". Roar är den enda som lyckats enligt mig. Det var roligt att se på Öster då, släppte man in två så gjorde man tre. Öster hade kanske åkt ur Allsvenskan oavsett men tråkigt att han inte blev kvar.