@Petter Bengtsson sa:
Hur många gånger har ni sagt ungefär samma sak? Det är naturligtvis helt okej att vilja se en ny tränare i Öster. Själv har jag ännu inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker. Men att köra samma visa match efter match (”Velic är kass, avgå nu” etc.) blir tjatigt i längden. Det upprepade gnället skadar föreningen. Jag försöker inte tysta någon, men jag vill gärna se en mer konstruktiv diskussion. Och det önskemålet har jag förstås också rätt att framföra. Annars är det jag som blir tystad.
Lista gärna vilka realistiska kandidater ni vill ha in istället. Jocke Björklund, Jörgen Lennartsson, Roar Hansen, Tomas Askebrand, Tomas Ravelli eller någon annan? Och hur ska den dubbla lönekostnaden finansieras? Vilken spelare blir tvungen att lämna för att ge plats åt den nya tränaren?
Fast, att hela tiden hävda att synpunkter på tränaren skadar föreningen, är väl ett ganska effektivt sätt att tysta evnetuella kritiker? För vem vill skada den föreningen som man håller på.
Ytterst märkligt krav, bara för att man inte är nöjd med nuvarande tränare, ska man ha scoutat ut tänkbara ersättare. Hade jag arbetat inom fotbollen dagligdags, hade jag sett det som en naturlig tanke. Men knappast något man kan kräva av en supporter.
Däremot kan jag lista tänkbara drag, den nya bör ha. Min kritik mot Velic handlar helt utifrån hans attityd och hans sätt att leda laget på samt sättet han verkar få laget att prestera på, typ av fotboll. Det är där jag anser att vi behöver en helt annan representant att leda laget framåt, i en modern riktning.
Jag kan även lista drag jag inte anser att vi behöver, vi behöver inte en av alla tränare som vandrar runt i klubbarna, hit och dit. Ser gärna en tränare som är på väg uppåt, men med en rejäl erfarenhet av att vara tränare på lägre nivåer. Lite som Roar hade när han kom.
Det blir även väldigt märkligt om det inför kommande år är hyfsat klart att Velic inte kommer att få förlängt efter 2022. Vilken spelare av rang väljer att gå till en klubb där tränaren med all sannolikhet kommer lämna? Samt vilken attityd kan uppstå i relationer inom laget med en tränare som alla vet kommer att lämna?