Jag har tänkt till kring Velic/KGB och bestämt mig för att jag tycker att de ska vara kvar oavsett serietillhörighet nästa år. Men inte heller något tokkontrakt. 1 + 1 tycker jag är rimligt. Velics oerfarenhet och KGBs ålder är väl det som kanske främst stör mig.
Men å andra sidan har jag några positiva tankar som motiverar min åsikt:
1. Velic har varit assisterande under Järdler. Säkert har han snappat upp ett och annat, och även om Järdler misslyckades med att få intensitet och energi in i A-laget så fanns det bra idéer angående hur man spelar modern fotboll som jag tänker att Velic tagit till sig.
2. KGB är ett energiknippe och en bra motpol till Velic kanske lite mer truliga ledarstil. De verkar trivas med och komplettera varandra.
3. Vi får tränare som vill Öster väl (inte bara ett "steg på vägen") och är rotade på alla plan i föreningen.
4. Stundtals har Denis visat på bra matchcoachning, något byte här och där har varit lite märkligt men i det stora hela så har han gjort rätt.
5. Spelarna verkar trivas bättre. Bakom kulisserna talas det om spelare som ville bli sålda/lämna föreningen i somras men som nu vill fortsätta i Öster igen.