@1967conny sa:
Viktigt för Ljungberg få ett mål, växer nog tuppkammen endel, DJ gjorde som väntat ett bra inhopp som inhoppare så tror Ljungberg kan få chansen trycka in ett par mot Gais
Håller med. Ljungberg gick ju verkligen dit och om inte annat stressade han nog fram målet.
Lägger till några senkomna tankar. Några problem som jag hoppas Velic/Björklund tar tag i:
- Det kändes stundtals som att vi inte hängde med riktigt när Syrianskas relativt snabbfotade spelare tog sig runt på kanterna eller in från kanterna. I detta läget är det väl inte mycket att göra åt snabbheten i backlinjen (som jag f.ö. tror är viktig), men man kanske kan fundera på att ligga närmare och inte lämna för stora ytor på kanterna.
- Sedan var såg det ut som att det var mindre bra markering av nickstarka Syrianska spelare vid deras frisparkar och hörnor, vilka dessbättre inte resulterade (tack vare tur och Tobias, tack!).
- Vid Syrianskas mål blev det ju, som påpekats, mer rusningar på chans istället för att hjälpas åt att styra bort Falkeborn.
- Framåt är var det ju som många påpekat fortfarande relativt ofarligt och förutsägbart vid våra hörnor och frisparkar. Detta behöver tränas på.
Jag hoppas med andra ord man på träningarna fokuserar framförallt på försvarsorganisationen. Men trots allt ett fall framåt. Velic’s coachning lovar gott, bytena var kloka.