Tack för sammanställning @Bissan - viktigt nu att se nyktert på situationen.
Utan Keene och Persson hade jag nog ändå gett upp säsongen, men det här är spelare som kommer att göra skillnad över tid. Och vi har ännu lite tid. Kommer dessutom en vänsterback in så finns det gott hopp. En förändrad truppdynamik, ny energi och nya konstellationer.
Norrby borta är det första riktiga provet för Plan B (nya spelare). Nu vill jag att Järdler börjar göra om truppen och uppställningen på allvar.
1. Utgå från Johan Persson i mitten.
2. Skapa ett försvarande mittfält som kan hjälpa våra defensivt just nu bedrövliga kantspelare. Träna på det hela veckan.
3. Omvärdera Örnbloms roll. Med ett starkare defensivt mittfält ska det inte behövas en hjälpgumma framför mittbackarna.
4. Peta Calle Johansson och hans jävla fria roll så länge han fortsätter att vakta benen och ha tankarna nån annanstans. Vi har gott om mittfältare med mindre "potential" men som åtminstone kan jobba både uppåt och neråt.
5. Johannesson har nu tjurat färdigt samt missat sina chanser hela vägen från startelvan. Jag så jävla trött på hans spring ut i omklädningsrummet istället för att vara kvar och stötta laget från bänken.
6. Framåt. Sätt någon på att räkna alla gånger spelare vänder hemåt med bollen istället för att utmana eller passa bollen och dela ut straff till den som förlorar. Det förbannade trygghetssökandet har gjort vårt spel så långsamt att det i sig nu är ett större hot än det är om vi tappar bollen i fel läge.
7. Ut med armarna-gester. Räkna och bestraffa även dem. Finns inte en jävla spelare som slår ett bättre inlägg nästa gång för att en lipsill tycker att han är Ronaldo.
8. Förbannat märkligt att det krävdes att Keene skulle komma in för att Kapcevic skulle börja söka lägen. Men kanske finns det nåt där i den duon. Låt de spela ihop sig på allvar i veckan.
9. Lagråd i olika steg. Låt först de rutinerade spelarna, de givna i elvan snacka ihop sig med Järdler, Velic, Ottosson, Fidde och Wibrån. Vi har så förbannat mycket rutin i föreningen! Ta detta sen ut till resten av truppen.
10. Snacket om ny tränare är enbart kontraproduktivt och får inte en enda spelare att prestera bättre. Bättre att det isåfall kommer som en blixt från en klar himmel om 2 omgångar. Låt oss supportrar inte tjata om det utan fokusera på vad vi kan göra med det vi har nu.
Varje poäng räknas.