@Bissan sa:
@Bissan sa:
15 matcher kvar, en enda målsättning. Att stanna kvar i superettan. Utan att ha orkat göra en egen historisk analys vill jag minnas att 36 p bör räcka för att klara sig kvar utan kval och 30-31 poäng bör leda till kvalspel. Således skall 20-25 poäng inhämtas för att åtminstone få kvala eller helst av allt slippa den ångesten också. 20-25 poäng känns svårt med dagens 11 inspelade, men drar man ner det till hur mycket poäng som ska plockas per fem omgångar blir det ändå hanterbart, 6,67-8,33 poäng per 5 omgångar.
Kommande matcher:
Norrby (b) - 1 poäng
Syrianska (b) - 3 poäng
GAIS (h) - 1 poäng
Brage (b) - 1 poäng
BP (b) - 3 poäng
Relativt tacksamt motstånd, tacksamt med fyra bortamatcher, tror BP, Brage och Norrby passar oss ganska bra, ett pånyttfött GAIS på Myran blir nog max en poäng, Syrianska ska bara ge oss tre poäng...
Örgryte (h) - 0 poäng
Varberg (b) - 3 poäng
J-Södra (h) - 1 poäng
Dalkurd (b) - 0 poäng
Halmstad (h) - 1 poäng
Inte några favoritmotståndare dessa fem matcher bortsett från Varberg, som i år dock verkar flyga fram. Å andra sidan har de fått lite grus i maskineriet på sistone, där plockar vi en trea. Dock svårt att se att vi kommer upp i de poäng vi verkligen behöver här...
VSK (b) - 3 poäng
Mjällby (b) - 3 poäng
Syrianska (h) - 3 poäng
Degerfors (b) - 1 poäng
Frej (h) - 3 poäng
Tacksam avslutning mot lag vi historiskt sett haft ganska enkelt för på respektive spelplats. Här ska de poäng som saknas plockas hem!
Summa summarum - 27 poäng in, 38 p totalt. Vi klarar oss kvar, men det är en optimistisk tippning...
Går nog att konstatera att jag är usel på att tippa. Endast matchen mot ÖIS hittills som jag fått rätt i. Efter dessa sex matcher har vi plockat 4 färre poäng än mitt tips / förhoppning. Mot Varberg har jag räknat in en trea, sen har vi tre raka matcher där vi har möjlighet att plocka lite ”bonuspoäng” inför avslutningen där vi ska vinna typ allt...
Kommer nog gå bra, men det börjar bli snålt med matcher kvar, men statistiken är inte på öif,s sida 4 segrar på de 33 senaste seriematcherna.