@Bissan sa:
@Hasse-Hattrick sa:
Jag ser en match där vi dominerade från början till slut, mot ett lag som hela tiden försökte dra ner på tempot och kontra. Jag ser en domare som inte gav oss något av alla tveksamma situationer. Jag ser ett antal riktigt heta målchanser och en stolpträff som är millimeter ifrån att gå in.
Jag ser spelare som vinner kampen mot ett fysiskt starkt TFF. Jag ser en match som vi borde vinna med 2-3 måls marginal.
Men jag ser också ett horribelt försvarsmisstag och ett gäng missade avslut. När fick vi ett mål efter en bjudning eller snedstuds senast? Hur mkt otur kan man ha?
Jag säger inte att vi är fantastiska, långt ifrån. Men det var ju absolut inte TFF heller. Jag kan förstå att man ibland förlorar trots att man spelat bättre än sin motståndare, men jag kan inte fatta hur vi lyckas undvika att vinna gång på gång på gång.
Delar din analys, i vart fall sett till första halvlek. I andra är vi mer uddlösa. Men det går inte att i 14 av 15 matcher skylla på otur, det är något annat det är fel på. Och det måste vändas på omedelbart.
Jag tror inte Järdler är en dålig tränare, tror inte ens han passar öster särskilt dåligt. Men han har kört fast, han har inte lyckats vända det som började som otur med missad straff, sent insläppt kvittering och sent tappade matcher och nu har det spridits alltför mycket av osäkerhet och dåligt självförtroende i truppen och då tror jag en ny röst kan vara nödvändig. Förhoppningsvis är Keene och Persson tillräckliga, men är tveksam...
Jag är rädd att järdler är en sån tränare, som kört fast helt och hållet i Öif för att sedan bli landslagstränare om några år, sjukt frustrerande match efter match skapa skapa, bränna allt, sen allt som går mot vårat mål går in, och alla bjudningar ska vi inte tala om, sen en lagkapten som gömmer sig bakom hörnflaggan när det blir för motigt, in och ryt till förhelvete, man kan ju inte vara likgiltig, som jag skrev tränar 1-2 ggr om dagen, och inte kan slå ett ordentligt inlägg eller kross som genererar i mål, som att jobba som målare och vara färgblind