Offensivt ett fall framåt idag. Skapade fler chanser och kändes hetare framåt än mot typ Norrby, Dalkurd etc. Defensivt vid 1-2 katastrofalt även om jag var övertygad om att Månz skulle få en frispark med sig i sekvensen innan målet...
Otroligt starkt att knyta ihop och trycka in 2-2. Johannesson - vilket kämpamål! Vad gäller offsiden vid sista målet är det millimeter-offside, tyvärr korrekt dömt som jag ser det när jag spolat fram och tillbaka, men hade bollen slagits en halv sekund tidigare hade Johannesson varit på rätt sida. Klantigt av Johannesson eller dålig timing av Calle J?? Beror nog på vem man för dagen vill kritisera.
Men två mål framåt är ett stort steg i rätt riktning. Ett sent mål i rätt riktning tenderar att skapa mervärde framöver. Att Johannesson nu gjort mål i två raka matcher bådar gott för framtiden, är det något vi lärt oss de senaste säsongerna så är det att en anfallare med rätt flytt får in de där halvchanserna medan anfallaren utan flyt missar allt. Kapcevic ifjol, Söderberg 2012 vs alla andra år och Johannesson samtliga säsonger han varit i Öster - i perioder sitter allt och i andra perioder missas även de mest öppna lägena.
En poäng hemma mot Brage är underkänt. Men att rädda en poäng i 95e med en man mindre är bra.