@Petter Bengtsson sa:
Själv skulle jag vilja se Johannesson i en mer askebrandsk roll - det var ju den rollen han värvades för och där han åstadkom mest. Kantspel och inlägg har han inte riktigt tekniken för. Ett annat alternativ är att istället starta med Jao Pedro och Ahrn. Det såg åtminstone intressantare ut nu senast. Varje gång man ser den brasilianska tekniken komma till sin rätt i spel är det uppenbart att det behövs i det annars rätt förutsägbara anfallsspelet. Målvaktsbytet överraskade mig, men jag är försiktigt optimistisk. Järdler måste ha funderat länge innan han fattade det beslutet. Förmodligen handlade det om mer än tavlan i Täby. Utöver detta hoppas jag på ett mer defensivt spel, i mer askebrandsk stil. Helt enkelt för att det fungerade. Jag har ofta en känsla av att vi inte har truppen som krävs för Järdlers spelidé. Därmed inte sagt att det vore bättre att få tillbaka Askebrand nu. Han vill ju uppenbarligen inte bo i Växjö och är säkert nöjd med jobbet i ÖIS.
Jo, känns klart mycket bättre att, om DJ och DK ska starta ihop sätta DJ som topp och DK som target i sina roller.
DK är ingen dribblande toppforward som gör det själv, han är en straffområdesanfallare med god näsa för målet, DJ har sin styrka i sin snabbhet och inställning, och där slutar styrkorna. Fotbollsmässigt levererar han gissningsvis 25% i effektivitet, tappar boll, skjuter snett och vint.. ibland på mål, nångång i mål.
Vi inser ju alla runt klubben att offensiven är den största bristen i laget. Och i detta läge hade jag gärna sett att Järdler vågar ge andra anfallare chansen, finns inget att förlora i det läge vi befinner oss i nu.