Drott är startklar, om han sedan får starta är en annan femma. Månz är också tillbaka för fullt och kan starta matchen. Så vi får se hur det blir med speltid för Blomman; jag hoppas Månz startar i mittförsvaret med Blomman framför sig. Det har fungerat fint under försäsongen. Samtidigt vill man ju ha Drott i spel också; lurigt detta, vi får se hur Järdler tänker sig startelvan. Jag ska höra mig för när det gäller Dragan; det möter förhoppningsvis inget hinder att spela med ett ansiktsskydd om det skulle behövas. "Simme" Helg (han kallas så av lagkamraterna, om han fått det smeknamnet här eller hade det i Åtvid vet jag inte) går nära nog fullt på träningarna men avstår fortsatt vissa moment; här krävs någon/några matcher på U21-nivå innan det blir aktuellt med inhopp.
Sammantaget i praktiken bara Simme som i nuläget inte är aktuell för spel mot Degen. Fint att Järdler nu har en i det närmaste skadefri spelartrupp att laborera med; de här extra dagarnas vila från seriespel innan matchen mot Degen är välbehövliga.