@jon sa:
Det brukar väl behövas runt 60 poäng för att var i toppen. Rent teoretiskt skulle Öster kunna spela oavgjort i 12 omgångar till om de sedan vinner avslutande 15. Hittar Järdler bara tillbaka till spelet under första halvlek mot AIK senast i sommar så är det alltså ingen ko på isen. Frågan är bara vad som är skillnaden. Är det inställning får spelarna käka taggtråd, är det taktik så är väl Månz på mittback och Örnblom in som def mittfältare som är stora skillnaden.
@TheSmokingMan sa:
Jag tror lösningen just ligger i att Månz går in som mittback med Blomman framför sig. Hoppas vi får se detta till nästa omgång. Och ut med Silka !
Jag tänker också att förändringen Månz/Örnen har betydelse för vad som varit. Och då har Örnblom gjort det bra. Tycker definitivt att han spelat till sig en plats på plan i år. Men vi har med det tappat duellspelet på fältet vilket gör att både kontringar kommer på oss och laget faller djupare samtidgit som några där fram försöker pressa. Det har därför blivit lite ihåligt i jämförelse med den MASKIN som pressade högt och hjälpte varann under cupmatcherna.
Att gå från de jämna plastgräset till lite ojämnt vårgräs har inte heller hjälp till.
Jag litar blint på den process som CJ och spelarna jobbar för och tror att förr eller senare släpper proppen igen. Gärna mot Frej.