Ang. spelplats: alla (inkl. Öster) spelar hellre på Myran om möjligt. Enligt egen utsago skulle det blir "tusentals" gnagare på plats, fina pengar för Öster. Men går det inte så går det inte, alla klubbar får inte nylagd matta av förbundet ett par gånger per år. Jag hade också kunnat acceptera ett fullsatt Friends med Öster som arrangerande klubb, men jag tror det är fler gnagare som nu fejkar indignation på twitter än som faktiskt skulle gå på matchen.
Ang. speldag: generellt sett vill jag att Öster ska vara schyssta mot andra klubbar, och generellt sett tycker jag klubbar/förbund ska ta hänsyn till fansen. Om valet skulle stå mellan t.ex. Borås Arena på söndagen och Tipshallen på måndagen känns det dock som ett lätt val, en hockeymatch för ett andradivisionslag har faktiskt begränsad tyngd. TAIF spelar på fredagen, Lakers på lördagen och Vipers på söndagen.
Jag tänker nog att fredag känns rimligt, vi har ju redan bokat hallen då och AIK-fansen får se sin hockey. Helst ser jag ju dock match på myran med gott om folk, vi får se vad dagens planinspektion resulterar i.