@Berra sa:
@penseln sa:
Har senaste åren varit kritisk till månz. Men måste säga att han oftare är den mer stabile av de två. Vet inte om det säger så mycket.
Vi behöver mittbackar med bra fötter. Framförallt på hemmaplan då motståndarna kommer ligga lågt. Får vi in en till passningsfot där kommer vi bli riktigt tunga.
+ så slipper man sitta med hjärtat i halsgropen.
Sen gillar jag ju Måns , han är verkligen Öster. Men om vi ska ta nästa steg så.
Jag må vara väldigt färgad, men jag har svårt att se att det finns någon som helst anledning att tala om våra mittbackars brister. Vårt lag spelar högre, och hela laget får därför en annan exponering, till skillnad mot ett lägre stående, tajt försvar a la Velic.
OM vi nu skulle föredra än mer spelande mittbackar, typ Andreas Johansson, då skulle vi på den här nivån tvingas kompromissa med andra egenskaper, egenskaper som idag gör att vi som helhet är svåra att göra mål på.
Så, att föra klagomål på generalerna i vårt försvarsspel i ett läge där vi hittills släppt in minst antal mål i serien och ett par av dessa är såna som målvakten vill ha tillbaka, det känns inte rätt.