Tillbaka till matchen. Helsingborg helt klart bättre i första. Straffen lite snöplig tycker jag nog allt. Spelarna såg mest förvånade ut. Öster spelade bättre i andra. Man såg tendenser till snabba uppfattningar hos Ljungberg. Till skillnad från andra här tyckte jag det såg mer ut som att Calle var ute till höger och Pavic i mitten - kanske bara var en tillfällighet.
Calle bäst i Öster och hade framför allt en boll som rullade längs mållinjen i andra. Tyvärr kan man inte riktigt hota Helsingborg då 16 och 10 inte har den kvaliteten som krävs mot bättre lag. Att Silverholt skulle varit sämre än de andra där bak märkte jag inte mycket av - det var trots allt förra säsongen utropstecken Moro samt en provspelande brittisk bjässe han hade mot sig. Då tycker jag Stefan hade det svårare på sin kant (han blev också varnad).
Svårt att dra några riktiga slutsatser av den här matchen när man får kasta om i laget efter Drotts skada. Det är ju inte ultimat att Johannesson spelar vänsterkantsspelare men bänken var gles - å andra sidan hade det varit ett bra test för Avdic att få lite längre speltid i A-laget. Inlånad målvakt helt okej.