Som jag skrev i något annat inlägg tycker jag Rochester fått lite väl med skit tidigare matcher, tycker han har varit helt okej utan att för den sakens skull välta Superettan. Men mot VSK var han riktigt blek så läge med ett skifte där.
Kusu/Hauk tycker jag inte man ska röra nu. Kusu varit bäst på plan två matcher i rad och Hauksson bland de bättre Österspelarna i tre av fyra matcher. Känns som de kompletterar varandra bättre och bättre. En grej med Hauksson som jag inte noterat tidigare men som blivit tydligt för mig under de inledande matcherna är att han faktiskt har bland de bättre inläggen i truppen. Whoda thunk it.
Detta ligger nog jävligt långt bort men en spännande grej att pröva på hemmaplan mot förmodat lägre lag vore att spela Bonnah som en av två anfallare. Kanske i en 3-5-2, typ så här:
Nilsson
Månz-Mattis (när han är tillbaka)-Stenberg
Isak-Kusu-Kozica-Hauksson-Rodic
ABW/JW-Bonnah
Borde kunna fungera med så pass offensiva wingar när 1. både spelat wingback i någon form tidigare och 2. vi har både Kusu och Hauksson centralt. Dessutom tänker jag främst att det bör spelas i den typen av matcher vi sett hemma hittills och med dessa spelare och den matchbilden borde risken för att vi i praktiken landar i ett mer baktungt 5-3-2 vara liten.
Ett annat alternativ skulle kunna vara att ställa upp en 4-4-2 som ser ut så här försvarsmässigt:
Nilsson
Isak-Månz-Stenberg-SIlverholt
Kozica-Kusu-Hauksson-Rodic
ABW/JW-Bonnah
Och att man vid bollinnehav flyttar in Silverholt, skjuter fram Isak och flyttar Kozica snett uppåt så att man formerar sig så här som utgångspunkt i offensiven:
Nilsson
Månz-Stenberg-Silverholt
Isak-Kusu-Hauksson-Rodic
Kozica
ABW/JW-Bonnah
Lite som landslaget åtminstone är tänkt att spela, fast inverterat.