Robin var en av de bättre idag- igen. Ytterbackarna är ett fortsatt mörkt kapitel. Otroligt vad lätt motståndarna kommer förbi där.
Drott såg stabil ut när han väl kom in. Även Andreasson stundtals bra. När Calle spelar bra vet man att laget spelar bra, stundtals osynlig dock. Pavic gör det mesta rätt fram. Tills nästa match hoppas jag att Månz är tillbaka, att Drott/Örnblom tar Liridons plats och att David ersatts av Kapcevic/Ahrn. På sikt hoppas jag Helg kan ersätta Pavic och Pavic kliver ner och tar Karlsson eller Silverholts plats.
Vi borde också fundera på att inte riktigt falla så långt som vi gör i försvaret. Går ner som att det är MFF vi möter.
När vi spelar med David på topp blir vi fort ett omställningslag. Men det är när vi inte använder honom i spelet som Calle,Pavic och Andreasson kan använda sin kreativitet och faktiskt (!) luckra upp vilket försvar som helst. Det är så vi borde fortsätta spela. Risken med David på topp och bollosäkra ytterbackar är att vi tappar det vi är bäst på. Jag ser oss som ett helt ok omställningslag, men ett riktigt bra possesion lag. Lyckas vi kombinera det båda kan säsongen bli trevlig.