@Anders sa:
@McA sa:
@Anders sa:
@McA sa:
@Lindstig sa:
André verkligen gjort sig förtjänt av att sitta på bänken i A-laget och få ett inhopp. Vad mer ska han göra?
Bli lite mer medioker och flytta till en annan klubb så Öster kan värva honom istället... tröttsamt att se detta mönster säsong efter säsong. Typ alla spelare jag gillat i Öster har försvunnit, slutat eller aldrig fått chansen.
André måste självklart få chansen med inhopp den här säsongen. Sen tycker jag inte att man kan beskylla Vito/Tufa för saker som hänt innan de tillträdde. Om det var bra eller dåligt att sälja Casper E får framtiden utvisa. Om uppgifterna på nära två miljoner i övergångssumma stämmer så tycker jag försäljning var ett bra beslut utifrån Östers läge just nu. Särskilt om pengarna används till en vettig nia eller en ny högerback.
Var nämner jag Vito/Tufa/Casper? Däremot om André inte får en ordentlig chans så kan man lägga till ytterligare en lovande spelare som inte får chansen oavsett tränare.
Du skriver att det är ett mönster säsong efter säsong att spelare du gillar inte fått chansen. Jag menar att man i så fall knappast kan beskylla Tufa/Vito för att ha skapat det mönstret. Tufa har varit i klubben i åtta månader och Vito drygt ett år.
I ARPÖ sa Vito att de unga spelarna verkligen är med och höjer kvaliteten på träning och att de ser de unga som något att bygga en framtida trupp på
Han pratade också om vikten av att ha plats i truppen för att kunna flytta upp egna spelare.