Kalle Dahl André Alen Max E. Isak Drott Herdon Theo Mattis Engqvist Max H. Stulle Bl.a. Olsson, Dahlström, Tot Wikström, Bengtsson och Parallangaj i HBKs elva. Som KAX skriver, spännande att se Theo!
Zingo Kul med Theo! Man hade ju räknat bort honom den här säsongen, kanske kommer in som en frisk fläkt i backlinjen de sista matcherna!
KAX Det blir seger med 3-1 för Öster efter mål av André 2, och Max. Man möter i nästa match BP på hemmaplan under nästa vecka.
Lindstig Två målskyttsmål av André där han är först på målvaktsretur två gånger. Max Eriksson tycker jag är riktigt bra i Öster. Theodor spelade 30 minuter vilket var förutbestämt.
Plantagenparkeringen Såg nästan hela 1a halvleken och håller med om Max. Hade gärna sett honom och Herdonsson i A-lag. Theodor spelade enkelt på sin yb, svårt att jämföra med nuvarande yb besättning tycker jag.
Eckart Skulle säga att Herdonsson är den största talangen som vi fått fram på MÅNGA år. Otroligt intressant spelare.
Greger En del av mig vill se Öster i allsvenskan men den andra delen trycker på om att jag hellre sett många av spelarna i dagens match i ett framtida a-lag oavsett vilken division vi då hade pratat om...
Manne Greger intressant tankeexperiment. Jag skulle helhjärtat ställa mig bakom en ungdomssatsning med tydlig(are) spelidé med tillhörande filosofi att slussa ungdomar via A-laget ut i Europa. Men det skulle på kort sikt kosta lite och äventyra ambitionen om allsvenskan. Jag misstänker att nuvarande satsning och vision om allsvenskan 2025 får slutföras innan vi skulle få se en sån omdaning. Förhoppningsvis kan vi få se en slags mix av båda med startpunkt säsongsavslutningen 2022 och beroende serietillhörighet. Grattis till avancemanget, välförtjänt!
Greger Manne Det är den där (naiva) förhoppningen om att kunna mönstra ett lag där större delen av spelarna faktiskt är fostrade i klubben som spökar. Det kan också vara att många av de vi ser i U21-laget här faktiskt har en i mina ögon fantastisk löpvilja. Man tar springet upp och ner, man tar djupledslöpningarna, man tar de där stegen för att vara där om en retur skulle dyka upp och det ser ut som man tyckler det är kul att göra det.
Hansen Inte för att det helt jämnar ut för våra dubbla förluster mot hbk i Superettan i år men lite plåster på såren här i Halmstad när deras gamla guldhjälte Tobbe Arvidsson lotsar Öster till seger mot dem som tränare och där tvåmålsskytten i Öster är son till deras gamla guldhjälte Fidde Gustafson.
Hansen BP (såklart), Elfsborg och Varberg är de tre andra lagen i semifinal. Även fast Varberg mosade Djurgården med 7-0(!) i sin kvartsfinal hoppas man ju för EF Hallands räkning lite på att vi får möta dem på Påskbergsvallen om vi lottas mot dem.
KAX Hansen Om jag inte hörde fel nämnde de i sändningen att slutspelsträdet var klart och att Öster kommer få hemmaplan i semifinalen och en eventuell final.
McA KAX Ja, hade detta lag isf inte varit värda en riktigt klack om finalen spelas på Visma? Tycker personligen att det hade varit grymt kul att heja fram yngre rödblå mot en titel. Annars bara ge uppskattning för en grym säsong.
xonitex Semin och finalen lottas väl? Går vi till final är det 50 000 på kontot in eller 100 000 in vid vinst. Småpotatis men ändock.
Bissan Såg andra halvlek igår. Alltid svårbedömt då man inte vet vilken nivå motståndet är på, men imponeras otroligt av Andrés förmåga att vara på rätt plats vid rätt tillfälle och då göra rätt saker. Assisten till 1-0 var iskall, likaså de egna avslutningarna till 2-1 och 3-1. Hoppas verkligen han kan få ett par minuter per match framöver så han tillåts att långsamt växa in i a-lagsspel.
Hansen Kalle Dahl Hoppas Max får ett a-lagskontrakt inom kort i samband med att det blir klart att någon äldre med utgående kontrakt lämnar.