Östers u19 har många talanger, blir högst förvånad om ingen mer av killarna får A-lagskontrakt inom en snarframtid. Andra klubbar kommer vilja ha dom isåfall kan jag lova.
Håller med helt och hållet.
U19-grabbarna har överlag bidragit till en bättre och framför allt roligare fotboll att kolla på de gånger det har varit majoriteten U19 spelare med i U21. Bl.a 1-1 mot Kalmar hemma, 1-2 Trelleborg hemma och senast 2-2 mot ett ruskigt bra Mjällby på pappret har varit fina fotbollsprestationer. Där ser man tydligt talangen och den klara spelidén som kommer från tränaren Victor Salwén i U19, till skillnad från A-laget som inte vill "spela" fotboll.
Synd att detta kanske inte får ses under dagens U21, enligt Majje till Min Boll skulle det vara en stor del A-lagsspelare som behövde "luftas". De spelare från U19 som brukar vara med dvs (Eklund) Svernfors, Wibrån, Spendler, Henriksson, Basic och Thellsson ska enligt mina källor vara de U19 spelare som deltar i dagens U21-match. Max Eriksson som brukar vara med i U21 är på centralt matchläger med SvFF, kul för grabben. Det har han förtjänat!