Ett svar på @öster i väster inlägg om att Kalmar FF skall lägga ner sin barnfotboll. Kom in på ett resonemang om Östers ungdomsavdelning och vill inte gå off-topic.
Det tror jag är ett dumt beslut. Men vi får inte glömma att en del härinne går i samma tanke för vårt kära Östers IF.
Vad jag förstått har Östers ungdomsavdelning ofta varit en välfungerande sektion inom föreningen och med tanke på hur många år den funnits så vill jag påstå att ungdomsavdelningen är en viktig del av Östers IF. Läggs den ner blir det en annan sorts förening, inte samma Östers IF som funnits i 95 år. Man skall inte lägga ner kulturinstitutioner. Jag tror också ungdomsavdelningen kan vara en viktig del för att bygga framtidens supportrar. Barndomen är viktig för oss och sköts det på rätt sätt så har vi ungdomar som håller på Öster hela livet. Därmed inte sagt att alla kommer att vara hängivna supportrar, men i alla fall några stycken. Rivaliteten från de mindre grannklubbarna kan säkert få en och annan att tycka illa om Öster, men jag tror ändå att en bibehållen ungdomsavdelning är mer positiv än negativ.