Denna passus är intressant från Smp
Min första tanke när startelvorna kablades ut var att Öster, med ett mer rutinerat lag och med fler seniormatcher under västen, skulle vara numret för stort för MFF:s ungtuppar. I Östers startelva fanns ändå en hel del rutin från både allsvenskan och superettan medans större delen av MFF-killarna matchats i ligacupen, P19 och ettan södra.
Med de ingångsvärdena kan 3-0 till MFF såklart se förvånande ut, men i slutändan ska man nog inte dra för stora växlar av själva resultatet. Det är inte det som är det primära i den här typen av matcher.
Resultatet är å andra sidan något konkret, något man kan se och något man kan dra någon form av slutsats av. Den slutsatsen jag drar efter den här matchen är att Malmö FF gör ett imponerande arbete med sin akademi som kan ställa upp ett så pass oerfaret lag och ändå matcha spelare med rutin från allsvenskan och superettan.
Jag tycker dock det är bekymmersamt att vi med a A lagspelare får stryk av ett ungt u 21 som tydligen har med 19, 17 åringar , om jag fattade de hela rätt