@Sheriffen sa:
@Plantagenparkeringen sa:
@Sheriffen sa:
@Plantagenparkeringen sa:
Lagen i allsvenskan rustar upp. Är inte glappet mellan S1 och allsvenskan större nu än för 15 år sedan?
Tror förövrigt det kommer dröja innan öster avancerar uppåt igen. Tveksam styrelse har gett föreningen sämre förutsättningar. Även brist på sportchef och trupp ger utmaningar. Nu äntligen en bra tränare som förhoppningsvis kan lyfta. Men alltför mycket i styrelse/organisation som inte håller allsvensk klass.
Kan du utveckla vart du tycker att Östers oavlönade styrelse brister eller skjuter du från höften?
Tror det är bättre om folk som är närmre, ellet har varit, organisationen lyfter det. Baserat på vad jag hört så är det nog där vi behöver få in ett nytt tänk. Genom att vidareutveckla en modern fotbollsklubb. För att göra det behövs förändringar.
Man har ju ganska många nya i styrelsen, man har gjort mirakel med ekonomin och man har skapat förutsättningar för en bra säsong. Beslutet att inte värva fler spelare tex är ju Järdlers inte styrelsen. Tycker det är rätt hårt att rikta kollektiv kritik till en grupp personer som lägger rätt många timmar helt ideellt på Öster och jag tror att det är just den typen av påståenden som gör att inte fler vill engagera sig. Det är helt enkelt alldeles för otacksamt.
Styrelsen sitter som ansvarig för allt från ungdomsarbete till hur a-laget ska skötas. Det jag försöker förmedla är en högre grad av professionalism. Men ibland undrar jag om vissa supportrar i Östers IF inte vill ha det. Att klubben ska förbli lite småmysig. Att vi inte ska gå Lakers väg. Risken är bara att vi hamnar efter i svågerpolitikens bakvatten. Där det funnits tendenser till att styrelsemedlemmar petar i det sportsliga. Vet att det kan uppfattas som svepande, men önskar inte att peka ut individer utan snarare se på det som ett strukturellt problem.
All cred till det ideella arbetet som läggs ner, men jag hoppas på att det en dag kommer in en riktig eldsjäl med både sunt förnuft och driv. Vill vi framåt är det inte bara bra spelare eller enskilda a-lagstränare som behövs. Långt ifrån i dagens fotboll. Jag är rädd för att vi ofta missar det när vi inte ser på helheten.