Vi som inte är medgångs och som har genomlidit mycket sämre säsonger och underhållning än vad Öster bjudit på efter sommaren vet att det likväl som 0-0 kan bli 5-0 eller 0-5. Det är ju själva ovissheten som gör spänningen i idrotten, hur kul hade det varit om Öster var helt överlägsna? Kanske lite festligt i det korta perspektivet, men under det långa ganska ointressant.
Jag går på Öster mycket för att se utvecklingen, vara med på resan, skapa mig minnen och inte minst för att stötta laget. Har man varit med på ett par resor ner, ett par tillbaka och ett par upp i AS finns det ett inre behov av att fortsätta stötta och följa, är man däremot medgångs saknar man tillhörigheten till laget och saknar behovet att följa när det inte går bra.
En sak som jag är väldigt glad att fått se senare år är Fritjofs utveckling. Från lite osäker nykomling från Lund till ett av våra största anfallsvapen trots sin position som YB, sånt glömmer man inte och att ens egna klubb lyckas bygga spelare på så sätt ger ett stort mervärde utöver att bara se matcher som matcher..