@Slangen sa:
@Greger sa:
@TheSmokingMan sa:
@Slangen sa:
@TheSmokingMan sa:
Illa. Alla lag förstärker och bättrar på sina grundläggande förutsättningar utom vi. Måtte nu Calle skriva på för tre år och att vi sedan svarar för en j-vla pangvärvning likt Halmstads senaste - en spelare av allsvensk klass !
Det som händer är ju precis det Järdler i flera månader har sagt ska hända. Vi ska inte värva mer än max två spelare i vinter utan spela ihop det lag vi har.
De lag som värvar har ju också tappat spelare medan vi har behållit alla våra. En värvning är inte nödvändigtvis en förbättring om man inte tar i beaktande vad som också försvunnit. Låt säga att vi tappat Pavic och Drott, vilka två spelare som hittills presenterats av våra konkurrenter under silly hade du velat byta dem mot?
Jo, jag vet - du har rätt i vanlig ordning. Det är väl bara att man är ovan; en sådan här låg spelaromsättning har vi mig veterligen aldrig haft i modern tid. Om vi 1) förstärker med Calle, inte på lån utan på ett två eller treårs-kontrakt och sedan 2) värvar en riktigt j-vla bra yttermittfältare av allsvensk klass och 3) avslutar med att uppnå ett stabilare spel med högre lägstanivå över tid så kan nog Superettan 2019 bli riktigt trevlig att följa med Öster-ögon :)
Så 2 av Calle, Helg och Pavic ska sitta på bänken nästa säsong?
Själv anser jag att högsta prio borde vara en anfallare som är bättre, mer pålitlig målskytt och passar bättre ihop med lagkompisarna än Dragan och David. Problemet där är att har den spelaren en hyfsad ålder rycker allsvenska klubbar honom direkt.
Förhoppningsvis visar det sig att vi redan har den spelaren i Ahrn... själv vill jag helst ha in en offensiv, framspelade mittfältare, typ Velic -12. Men be mig inte reda ut vilka mittfältare som ska bänkas. Jag vill gärna ha Pavic, Drott, Helg, Ljungberg och Calle på planen också...
Jag tycker mig se nåt hos Andreasson också så jag vill ha med honom också.
Vi får helt enkelt satsa på ett 3-6-1-spel. :)