@Greger sa:
Falkenberg var väl ändå en av favoriterna inför 2018?
Man startade 2017 utan någon seger på de fem första omgångarna men sen gick man ju som en raket för att till slut hamna på en fjärdeplats. Man förlorade t.ex bara 2 av de sista 17 matcherna.
Man hade ett inarbetat sätt att spela fotboll - snabbt, rakt och effektivt - och lyckades inför 2018 dessutom ersätta vissa spelare med bättre (t.ex Östlind som är en "lite" bättre spelare än Donkor).
Det kan mycket väl fungera i Allsvenskan också. Det är väl lite det Järdler pratar om när han säger att ett lag som ska stanna kvar när de gått upp måste ha en egen identitet och ett eget sätt att spela fotboll på och inte behöva anpassa sig efter motståndarna hela tiden.
Frågan för Falkenberg blir om de kan identifiera vilka platser de behöver uppdatera inför en allsvensk säsong och att nyförvärven sedan håller måttet - och som vanligt när det gäller nykomlingar så måste man ha flyt med att de som ska göra mål gör det.
Du verkar ha betydligt bättre koll än jag på Falken, men minns inte att man snackade dem som favorit inför föregående säsong, dessutom värvade man Östlind som inte var en stjärna i Öster då.
Kontinuitet framhävs alltid som något bra, men är ju enbart bra om man har bra förutsättningar att utvecklas. Vilket jag tror Öster har. Om Öster hade gått in i en ny säsong men samma spelare under Askebrand hade jag nog inte varit lika optimistisk, även om fallhöjden nu känns betydligt högre.