@Ols sa:
@TheSmokingMan sa:
Ingen skulle bli gladare än jag om detta stämmer. Tobias Andersson hade ett fantastiskt 2017 men ett sämre 2018 vilket huvudsakligen förklaras av skadeproblematik. Det är enkel matematik egentligen; Järdler känner honom väl, han är fortfarande någorlunda ung och utvecklingsbar, han är kontraktslös och han spelar på en position som vi verkligen behöver bredda (all respekt för Robin, men vi behöver två keepers som verkligen kan konkurrera med varandra och superlöftet Stulic fyller 17 år nästa månad - han kommer nog kunna ge Robin en rejäl match om platsen mellan stolparna men troligen tidigast nästa säsong).
Så var det något jag verkligen trodde på i höstas så var det att Tobias Andersson skulle bli vårt första nyförvärv. Riktigt roligt om han nu blir vårt andra istället (eller tredje egentligen om man räknar med Calle). Och det vore så skönt att slippa våndas över att Robin kanske blir skadad, vi var väldigt utsatta förra säsongen och hade tur att Robin höll sig skadefri hela 2018.
Ska vi inte ge de egna talangerna chansen?
Jo, absolut. Det är så de utvecklas. Men jag tycker inte vi ska kasta dom till vargarna genom att höja ribban för högt, för snabbt. Är man 16 år och redo för Superettan (som Emil Krafth) är det fantastiskt och givet att man ska starta i match efter match om man är bäst på sin position oavsett ålder. Men ryktet att Järdler nu letar efter en målvakt tyder på att Stulic inte är på den nivån ännu - bättre då att låta honom utvecklas i lugn och ro tills han är det.