Om jag skulle få bestämma borde truppen se ut såhär nästa år.
Målvakter: Stulic gjuten som 1 av 2. Sedan är frågan om Tobbe ska vara kvar eller inte. jag är tveksam.
försvar: Lundgren och Örnblom borde vara förstaval som mittbackar. därefter får Månz agera back up.Därefter en fjärde ung och utvecklingsbar mittback.
Tycker faktiskt att både silverhalt och Stefan ska behålla sina platser. kritiserat dem kraftigt denna säsong men sedan Velic/KGB tog över har det varit riktigt starka.
Här borde både Jonathan Larsson och Victor Ericsson släppas och värva någon helst kan konkurrera på båda ytterbacksplatser.
Således. Mittbackar:Månz, Lundgren, Örnblom, XX. ytterrbackar: Stefan, Oliver, XX.
Mittfält: Här behövs rejäl uppryckning. Om vi tittar centralt anser jag JP som gjuten, däremot måste det in en riktigt vass tvåvägsmittfältare jämte honom. Således ser jag inte annat alternativ än att släppa både Andreasson, Ljungberg & Silka. Andreasson är inte tillräckligt bra, trots arbetsinsats. Silka har inte lyft som önskat. Ljungberg har kapacitet men svårt att se honom passa in i spelmodellen? Drott får vara kvar pga bra ersättare för JP när han är skadad/avstängd.
Innermitt: JP, Drott, XX, XX
På yttermittfält tycker jag Pavic visat att han absolut ska hålla till på högermitt, även Helg får gärna vara kvar. är han bara skadefri är han riktigt vasst. Därefter bör det värvas alternativ till just detta. gärna 2 spelare som kan ta en kant alt spela i anfallet.
Yttrar: Calle, Pavic, (Tannus?), XX, XX
Anfall: Här krävs föryngring och förbättring.
Tacka av DJ och Dragan för sina insatser. Keene har kontrakt och bör bli kvar. Calle bör användas som han gjort på slutet som anfallare/fri roll/offensiv central mitt. Ahrn bör också ingå i truppen i min mening. finns något där.
Anfallare: Keene, Calle, Ahrn, XX, XX.
detta skulle ge en trupp som består av.
2 målvakter.
7 backar.
7 mittfältare
5 anfallare.
Dvs 21 spelare. Rimligt? tankar?