@Slangen sa:
@TheSmokingMan sa:
@jores sa:
Vi behöver definitivt en tredje mittback av högre kaliber än Örnblom vid skador på Lunkan och Månz! Järdler plocka upp telefonen och övertala Eiswohld på direkten!
Precis så sade man ju om unge Mario Vasilj hösten år 2006. Du vet vilken betydelse han senare fick. Unge Filip har allt som krävs för att lyckas, det visade han under utlåningen till nyblivna division 2-laget ÄFF i Söderettan förra året där han konsekvent, i match efter match, var lagets bäste back. Ger vi honom lite tid att utvecklas och få rutin, och det får han bara genom att matchas, så kommer han att bli det i Öster också.
Den speltid han behöver kommer han inte att få i Öster. Jag tror det bästa för honom är utlåning till typ Varberg eller Frej.
Ett halvår i Söderettan, med säker speltid, vore bättre och så kan vi plocka hem honom under sensommaren igen. Det viktigaste är att han får spela och får rutin, och inte då U21-spel. Filip kommer att bli en duktig mittback med tiden, och jag tror Järdler kommer ge honom den. Jag litar till hans matchning av truppen där han klart signalerar att Örnblom är ett framtidsnamn.