Jag kommer på mig själv med att sitta och tänka att Öster kunde vara riktigt bra om man bara klarade av att passa bollen till varandra.
Det är en dålig match men Öster är med i den fram till minut 71 när Malmqvist gör sin tavla (hans andra blunder i matchen). AFC imponerar inte och Öster har ett par perioder där man spelar lite bättre men är totalt uddlösa framåt. Jag sitter och tänker 0-0, AFC börjar ta över matchen, jag tänker att det löser Järdler genom att ta ut en djupfryst Johannesson, byta in Andreasson och ändra till det där 4-1-4-1 med högre mittfältspress. Enter the Robin! Han har haft ett par liknande situationer under säsongen där han står fast på linjen för länge vid skottförsök (händer även igår vid deras ribbskott). Undrar om det helt enkelt är så att han lutar sig och lägger över kroppsvikten på vänster ben när han tappar bollsikten.
Åter till det där med att kunna passa bollen till varandra. Östers passningsspel på planens sista fjärdedel är katastrofal. Hur många pass går inte åt helvete när de är för hårda, för lösa, på bortre stolpen när medspelare är vid första, inlägg till ingen när medspelare kommer snett inåt bakåt. Helg och Silka har GPS:en fel inställd och verkar tro att egen planhalva är en bra väg att anfalla på. Kapcevic vinner knappt en närkamp, Johannesson är...
Calle gör det bra men det är ingen av de andra som vill spela fotboll. Drott kämpar och sliter. Stefan har inte en passning rätt på offensiv planhalva. Inte Silverholt heller. Malmqvist är...