@Old Chap sa:
Men frågan är om det är som ren forward han ska spela. Gillar hans defensiva egenskaper och bollkontroll. Kanske bättre som offensiv mittfältare. Mångsidig och användbar spelare. Hoppas han trivs i svensk miljö.
@Slangen sa:
@Old Chap sa:
Men frågan är om det är som ren forward han ska spela. Gillar hans defensiva egenskaper och bollkontroll. Kanske bättre som offensiv mittfältare. Mångsidig och användbar spelare. Hoppas han trivs i svensk miljö.
Påminner om Calle tycker jag. De verkar trivas bra ihop också. Men tror Joao kan få en liknande roll som Calle när han återvänder till Kalmar.
Jag skriver helt under på detta och kan mycket väl tänka mig Joao som offensiv mittfältare nästa säsong motsvarande ungefär vad Calle har iår. Calle har kontrakt med KFF så honom ska vi skicka tillbaka; han har gjort det bra iår. Joao’s kontrakt behöver vi å andra sidan förlänga redan nu - ett redigt treårskontrakt undertecknat i november eller december och jag är nöjd. Hoppas han trivs i Öster och Växjö. Vi behöver i alla fall fyra nya klasspelare i truppen för att vara med i toppen av Superettan 2019 om vi nu bara överlever det svåra andraåret; det är ju inte riktigt klart ännu.