@Zingo sa:
@Oldtimern sa:
De mÅ vara så mycket tränigsmatch som helst, psykologiskt är det dock illa o förlora , bara o läsa jönköpingsposten o se hur kaxiga j södra kände sig, de fick positiv push öster negativ, trenden med missade mål chanser o enkelt insläppta mål verkar tyvärr fortsätta
Ja du Järdler: Låt för helvete inte Österspelarna läsa Jönköpingsposten. Hela säsongen är i fara.
Själv väljer jag att se det som positivt att vår videobrasse (ursäkta uttrycket men "scoutingen" i det här fallet kan mer eller mindre betecknas som en helt uppåt jävla väggarna vild chansning) inte var alltigenom bedrövlig och tillochmed enligt uppgift glänste stundtals. I allt övrigt är den här träningsmatchen just en träningsmatch i juli. Det är så många mer mekanismer som sätts igång när det gäller poäng.
Måste erkänna att jag flera gånger varit nära att trycka ”dölj-inläggsknappen” på den där Oldtimern; måste vara jobbigt att alltid se allt nattsvart. Men här har han faktiskt en poäng.
Visst rasar vi supportrar ofta över en förlust i tävlingssammanhang men vi viftar också alldeles för enkelt bort en match som inte gäller poäng. Visst kan man se en match som en möjlighet att lufta spelare, men man kan också se en match på hur långt vi kommit med förberedelserna inför omstarten. Och det är här poängen finns: du ska förbanne mig vinna fotbollsmatcher för att skapa dig själv ett kvitto på att du är rätt ute. Vem går från denna match med det kvittot?
Järdler gör det inte, trots att han uttalar sig nöjd i media. Han har värvat en målskytt och säkert byggt förberedelserna på anfallsspel, som handlar om att göra mål, men fick inga mål med sig.
Lufta spelare kan du göra på en internmatch på C-plan. Alla fotbollsmatcher ska vinnas. Om inte för att visa supportar att något bättre finns att se på Myran i höst, som inte gäller hybridgräset.