@Plantagenparkeringen sa:
Kommer Pedro in tro? @Berra sa:
Frågan nu är helt plötsligt. Vad är målsättningen med säsongen?
Mitten hade väl de flesta tagit inför säsongen!
Vi kom femma förra säsongen. Varför inte sikta mot en 4:e plats? Efter matchen mot AFC tycker jag det är fullt rimligt. Nu bara 4 poäng till halmstad som ligger på kval.
Intressant är väl också det att de sista 4 lagen i allsvenskan är nykomlingar alt lag som inte varit med på allsvensk nivå särskilt länge. Tycker Järdler är rätt man till att lyfta laget till allsvenskan. Men lägger in stora (!) på flertalet positioner.
Vem ska spela mittback ihop med Lundgren? Kan Drott lyfta sig ytterligare nivåer? Kommer firma Kapcevic och DJ kunna leverera? Ojämne Silverholt, ska han fortsätta hålla ställningarna där bak? Höll inte Stefan Karlsson för J-södra i Allsvenskan (som nu är en av Östers bättre spelare), hur ska det då se ut med ett allsvenskt avancemang inom kort. Bör det här laget gå upp?
Nej, är det enkla svaret på sista frågan. Skulle det här laget mot förmodan gå upp blir det samma sak som efter 2012. Panikvärvningar, ett lag som inte hinner spela ihop sig, eventuellt andra klubbar som rycker i Järdler och garanterat respass direkt.
Men ser gärna att vi är med och slåss om en kvalplats. Det gör oss attraktiva inför 2019, både för värvningar och publik. 2020 är sen året då jag tycker vi ska gå upp. Då har Järdler fått två år på sig att bygga lag och sätta spel och organisation.
Men det realistiska i år tror jag fortfarande är en mittenplacering.