@Calle01 sa:
@Slangen sa:
@Calle01 sa:
O-0, ett ok sportslig resultat. Men Öster har tappat ca 1 000 supportrar jämfört med förra året. Var är de? Vad fanns har hänt? Det oroar mig mer än en utebliven seger mot AFC.
Just idag vsr de väl hemma och kollade VM. Otacksamt att Superettan inte tar uppehåll.
Tror inte det anledningen, Slangen. Tyvärr. Men jag vet inte vad det beror på
Tror det har med att göra att många förväntar sig att Öster ska spela toppfotboll sedan man kom femma ifjol. Staden har vanor av stora framgångar i olika idrotter och när Öster nu ligger i mitten av Superettan verkar man inte locka åskådare. Det har ju varit en säsong som inledningsvis har gått väldigt knackigt. Men jag hoppas och tror på bättre siffror efter VM, med något nyförvärv i truppen och ny gräsmatta som lök på laxen. Däremot håller jag med om att det är någonting som behöver diskuteras och reflekteras kring. Frågan är: Vad kan vi som supportar göra för att locka folk? Vad kan Öster som förening göra för att locka folk? Vad kan East Front som förening göra för att locka fler?
2010 är ett år jag minns med härliga minnen. Vi var ett gäng supporters tog ett eget initiativ för att kort och gott stärka Östers varumärke i någon mån. "Support 1930" tror jag de hette(?). Affischer gjordes som man själv printade ut och satte upp på skolor, informationsflödena ökade och synkroniserades, egna souvenirer togs fram och såldes på Vallen, et cetera.
Vi som supportrar har till viss del också ett ansvar OM man så vill, att försöka hjälpa till med smått som litet. Jag tror det är väldigt viktigt. Men här har även Öster ett stort ansvar.
Edit: Förlåt för ett långt inlägg som är off-topic. Någon moderator får hemskt gärna starta en separat tråd!
EDIT/MOD: Skapa gärna tråden själv, klipp och klistra :)