Ny bortamatch. Andra halvleken mot GAIS är, spelmässigt, den bästa på väldigt lång tid. Folk klagar fruktansvärt mycket här inne inklusive mig själv. Så fort vi vinner en match är det vibbar för att gå upp, vid en förlust så åker vi ur. Kanske inte så konstigt med tanke på vår historia de senaste 15 åren.
Men jag tycker väldigt mycket var bra mot Gais. Efter en sådan bra andra halvlek så bör man vinna annars tar det oerhört mycket energi och säkert får sig självförtroendet en törn.
Det viktiga mot HBK är att byta ut de som gjorde mindre bra insatser. Robin är en av dom, bajrovic en annan. Jag tycker att Sobo borde få chansen nu, såväl för sin egen som för Robins del. Bajrovic borde bytas ut mot Faour, även om jag inte gillat det jag sett av den sistnämnde.
Sedan tycker jag mig börja se det Järdler har pratat om, hans spel börjar komma. Man kan säga vad man vill om poängskörden men spelet påminner, stundtals, om att vi är på väg mot ljusare tider, även om vi i stundens hetta inte vill erkänna det.
Vi är järdlers rödblåa army!!!!