@McA sa:
Jag saknar en pådrivare. Stefan var den ende som försökte igår.
Håller med, Stefan visade vägen här, men det behövs fler.
@xonitex sa:
Tycker Mario ska in i startelvan. Men Örnblom byttes in igår. Det kanske är Majjes panna vi behöver på fasta situationer i ett läge på säsongen där vi är lite ineffektiva.
Håller med. Måns har inte känts så trygg och i balans som man hade önskat. Han har ju stått för såväl huvudlösa passningar till motståndare - om jag inte minns fel resulterade det väl i hörnan som resulterade i mål - som huvudlös tackling som resulterade i utvisningen. Apropå Örnblom, han fick ju tidigare utstå en del kritik efter att ha drällt med bollen, men i ljuset av andras missar under senare matcher känns det inte fel att han får chansen. Men jag tycker som du att det är dags för Mario. Jag kan inte låta bli att tänka att det allmänt sett borde vara bra med litet mer rotation och varmhållning även bland försvarsspelare, målvakt inkluderad. Och inte bara av tvingande skäl (vid skador och avstängningar).
@naren sa:
Calle var kanske matchens lirare i Öster tillsammans med Helg, båda rörliga och sprang mycket i djupet. Vi måste bara ha någon sugen spelare i boxen och det kommer Bejrovic vara nästa match på Vikingavallen!!
Håller med. Helt enkelt. Särskilt kul att helg kommit igång.