Sju omgångar har flugit förbi och Östers IF har skramlat ihop 8 poäng och placerar sig för tillfället på en elfteplats i serien. Men det kan svänga snabbt, då serien är extremt jämn. Det är exempelvis endast tre poäng upp till fjärdeplatsen.
Men åt vilket håll barkar den här säsongen egentligen?
Visst, vi _kanske_ kunde haft 2 pinnar till från Degerfors och i alla fall 1 pinne mot Brage hemma. Då hade vi haft 11 poäng nu. Men då vi släppt in några mål pga misstag så ingår det i lagets brister. Förvisso har vi hållit nollan i 3 av de 4 senaste matcherna, vilket är väldigt positivt. Med de senaste omgångarnas facit, dvs att vi inte släpper till billiga baklängesmål, tror jag vi kan förvänta oss att Öster kommer sluta på en mittenplacering, eller kanske "övre mitten". Spelmässigt har vi varvat prestationer som är så pass undermåliga att vi riskerar att trilla ur, men andra gånger i toppklass. Men jag tycker man blivit lite mer stabila, vilket känns bra.
Samtidigt så har jag svårt att se vilka som ska vara de solklara räddningsplankorna. Frej tycks bli en räddningsplanka, men är inte urusla. Värnamo ska man inte aldrig räkna bort. Ja.. Det finns inga givna bottenlag. Vi kan väl hoppas Varberg rasar, att Norrby inte pallar och att Gefle inte lyckas i år.
Låt oss kriga för tre poäng i nästa match mot Varberg i alla fall. =)