@Redarmy88 sa:
@Patrik sa:
@Redarmy88 sa:
Jag vet att man inte får kritisera Robin här inne men är det inte mer än mig som känner att han behöver riktig konkurrens? Det behövs en till målvakt som kan konkurrera om målvaktspositionen. Han fortsätter att kosta oss poäng. Nej det var inte hans fel att vi förlorar men ingen annan målvakt bjuder oss på någonting.
Igår gjorde han ett oförlåtligt misstag och orsakade ett mål i röven, men han har utan konkurrens räddat fler poäng än nån annan i truppen..
Örnblom om något kanske skulle ifrågasättas, 0-1 målet var direkt avgörande för matchen.
Man kan ifrågasätta många i vår backlinje helt klart och de går dessutom att byta ut. Att Robin har räddat oss flera gånger håller jag delvis med om, varje gång en målvakt räddar ett skott betyder det inte per automatik att han är bra. Han har fått mycket rakt på sig. Men det är inte problematiken i sig, problemet är att han saknar rejäl konkurrens. Jag känner mig inte trygg med Robin och jag är medveten om att en målvakt är mer utsatt och även han är Mänsklig.
Man kanske är något på spåret här. Det är den bristande konkurrenssituationen i laget, för det är ju inte bara på målvaktsposten som det saknas konkurrens, som gör de många misstagen, att man inte springer den extra metern, att det inte spelar någon roll om man vinner eller förlorar man spelar nästa match ändå.