@xonitex sa:
@Oldtimern sa:
Jaha o hur stort tålamod har östers ledning två tre förluster till, o tränaren hänger löst, man kan ju vörva värnamos tränare
Man kommer nog aldrig kicka Järdler, han har förtroendet hela säsongen tror jag! Vi vill ju spela den här fotbollen i grunden, det är därför man rekryterat honom. I fallet J-södra är det en grov felrekrytering. Man vill spela en passningsorienterad fotboll i Jönköping men värvade JW som inte direkt är känd för den varan.
Jag är, och har hela tiden varit, mycket kritisk mot tränarbytet inför säsongen. Tråkigt att klubben inte tog chansen att verkligen behålla kontinuitet och fortsätta bygga vidare på det som bevisligen fungerade.
Men, nu när det beslutet är fattat, hoppas jag verkligen inte järdler får kicken, detta alldeles oavsett hur dåligt det går i år. Någon gång får man bestämma sig för hur man vill spela, vad man vill satsa på, och då får man gå all in på det. Finns få saker som skadat oss så mkt över åren som dessa ständiga tränarbyten med efterföljande speländringar och nyförvärv.