@per gustafsson sa:
@Zingo sa:
Många härinne har pratat om att det var fel att släppa Crona. Idag orkade han inte hänga på Calle som sedan ostört kunde prickskjuta in tre poäng för Öster.
Och angående Calle Johansson: Jag tycker fortfarande att det var fel att låna in honom. Och det har egentligen inget med Kalmar att göra. Hade vi haft samma upplägg med Faour så hade jag sågat även detta. Skillnaden där är ju att det finns både en ingång och en utgång, vi kan både värva honom och släppa honom. Med Calle så är det ett fast scenario, han ska tillbaka till Kalmar efter året med ett nyskrivet kontrakt och vi betalar hans lön året ut oavsett och kan t ex inte låna ut honom för mer speltid om han inte skulle lyckas. Kalmar å sin sida får tillbaka en ung riktigt lovande spelare som kan vara deras nästa Rasmus Elm - och vi får inte en extra krona för besväret om det skulle hända. En dålig affär helt enkelt.
Men med allt detta sagt: Jag gillar inte att Calle hånas. Nu är han här och spelar för oss i år. Låt oss visa honom hur vi behandlar spelare som spelar i våra färger och med vårt klubbmärke på tröjan, så vet man ju inte vad som kan ske i framtiden sen. Men låt oss samtidigt tydligt säga till Östers företrädare att lån utan klausuler från konkurrenter är dåligt. Dåligt för lagmoral, dåligt för kontinuitet och onödigt för spänningen mellan supportergrupper (som drabbar Calle från båda håll).
Zingo du är som vanligt klok. Håller med om att det inte är Calle som ska ha skit, det är styrelse och övriga ansvariga som tagit hit Calle på dåliga vilkor.
Absolut, självklar skär det i hjärtat att låna från Kalmar men.
När vi lånade Isak och Malkom på samma premisser var det inte samma tongångar. Utan det lånet hade vi inte tagit steget upp 2016. Hur viktig Calle kommer att vara återstår att se men igår hade vi kanske inte haft 3 pinnar.
Med det sagt, äga är alltid bättre än att låna men om det finns en lucka att fylla och möjligheten att värva inte finns så lånar jag heldre av Kalmar än att låta luckan vara ofylld.