@Drillo sa:
De svåraste positionerna att få det att kugga i är just i anfallet. De spelarna har minst tid, och är oftast numerärt underlägsna. Det krävs spelförståelse, tajming och att spelarna känner förstår varandras styrkor och mönster.
Jag förväntar mig mer av samtliga forwards än vad som visats hittills, men är beredd att ge dem samtliga mer tid att spela matcher, utvärdera och förbättra innan jag kräver det.
Trust the process, som vi säger hemma i Norge!
Kloka tankar. Har funderat på, OM det är så att det kommer ett nyförvärv till, vilken position det skulle kunna vara? Det är alltid lätt att ropa efter en forward. Men det kan lika gärna vara en offensivt lagd mittfältare som luckrar upp försvaren i Superettan.
En spelare med Calle Johanssons egenskaper kan bli oerhört viktiga den här säsongen. Vi såg han slå den avgörande passningen till Helg mot Sirius exempelvis. En spelartyp med blick för spelet. Pavic gjorde det rätt bra mot Blåvitt och spelade sånär fram till Bajrovic.
Resonerar bara lite. Kontentan av av mina funderingar är att det är väldigt svårt att peka på en position där vi faktiskt behöver värva just nu med tanke på nuvarande trupp och konkurrens. Till sommaren kan det se helt annorlunda ut, givetvis.