@Ols sa:
@TheSmokingMan sa:
@Peter Hansen sa:
@Platini sa:
Om Öster har samma hunger som senast i Åtvidaberg, är förutsättningarna för poäng hyggliga – för att uttrycka förhoppningarna en smula diplomatiskt.
Åtvidaberg?
För övrigt har senaste dagarnas debatt för att Öster faktiskt inte missat få guldkorn fått mig att tänka om lite även om det alltid finns ett inslag av att man inte vet om de där extra talangfulla U-spelarna ändå inte skulle kunnat blomma ut om de fått A-speltid. Hjertberg i Ljungby har ju inte samma omgivande spelare för att göra ett genombrott som Hjertberg i Öster skulle haft. En Fuhre skulle kunna hitta honom med bollar som Ljungbys variant på Fuhre inte skulle kunna.
Det är sant att spelfördelarna i division 3 håller sämre klass, men samtidigt är det inte SE-försvar som Hjertberg ska igenom för att nå målet där heller ingen SE-målvakt står mellan stolparna. Jag vette fan, hade han presterat i Ljungby så hade jag gärna gett honom ett A-lagskontrakt men frånsett en lyckosam match har det inte blivit så mycket att lyfta på ögonbrynen för. Killen är helt klart en talang, men nästa säsong mår han nog bättre av fortsatt division 3-spel eller i Östers nystartade U21-lag.
Ska Öster förlänga med Hjertberg är nog den bästa lösningen för honom och Öster att en sådan i så fall kombineras med en utlåning. Fast då bör nivån vara div 2.
Det låter klokt, en säsong på division 2-nivå nästa år kommer nog att visa om Hjertberg är något att gå vidare med. Som Hansen påpekar ovan vore det surt att gå miste om ett guldkorn och det är ju omöjligt att säga nu hur pass bra Hjertberg kommer att kunna bli. Han är tillräckligt intressant i nuläget för att Öster borde kunna knyta honom till sig, via U21 eller utlåning.